Turklerklani Blog

Laptoplu Blogcu

Kendimce Bir Blog Sistemi Yazıyorum

21 Yorum


Evet valla bakın böyle kendimce bir blog sistemi yazıyorum tamamen Türkçe olacak Türkçe ve ingilizce dil eklentisi olacak olurda birde üyelik sistemi eklemeyi başarabilirsem üye olmak için dil seçimi yapabilecekler.Sağ ve sol taraflı olmak üzere yani örnek

ÖrnekGörüküm

Üsttede görüdüğü gibi bir menü şekli yapacağım.Resmi görmek için tıklarsınız.Üye olunma eklentisi olunca.Buradan dil seçmeyenler bloga giremeyecekler ve üye olamayacaklar bu saadece guest yani ziyaretçiler için olacak google bot vs botlar rahatca gezecekler seo özelliği ekledim bunuda bir blog scriptinden aldım seo eklentisini orion blog adlı scripten aldım seo eklentisini yazılar aynı wordpress uzantısı gibi olacak yani yazi-adi şeklinde olcak.Bu scriptde editleme felan yok tek editleme kısmı orion blog scriptinin seosal özelliğidir onun seo özelliğini ekledim.Spam koruması devrede olacak birde mdb yani veritabanı çok güvenli halde onu yaptım o kesin pc me monte ettim daha sonra bu yazıyı yazmaya karar verdim pcmde gördüğümü yazıyorum ekran görüntüsü yok bana ait şu anlık.Anket ve ziyaretci defteri iletişim özelliği ekledim bunun üzerinde 3-4 aydır çalışıyordum bu sistem için ağırsın demeyin acemiyim ben🙂.Seo özelliği devrede olmadığında yazi.asp?turklerklaniID=241&241=yazi-adi şeklinde bir uzantısı olacak fakat yine son kısmı hafif seosal olacak.Temalarıda orion blogdan almayı düşündüm ama almadım bir wordpress temasını uyarlamayı düşünüyorum.Pek özellikli tema olmaycak belkide kendim bir tane yaparım.Şu mdb işine geri dönecek olursak mdb‘den şifremi çalamayacaklar herhalde 1-2 ayını vermeleri gerekli zaten şifrem 27 haneli bunun hashını çözmek bile büyük dert iken ben birde bu veritabanı olayını zora soktum bir hacker veri yolunu bulsa bile veritabanı şifre hashını görse dahi çözemeyecektir şifreyi 2 kez kriptolanmış durumda ben 2 yapabildim.Bunu daha fazla oluyormu bilmiyorum.Kriptolamak şifrelemek demektir.Bu yüzden rahatım bu şifre kriptoanaliz edilene kadar mdb kriptosu benim vermiş olduğum kripto ile değişecektir otomatik şekilde şu anlık değişme süresi 6 günde bir rss sayfası var ki blogumda daha önce bahsetmiştim🙂.Yazı editörü 2 taraflı birincil editör java ile oluşuyor ikincil editör wordpress editörü yani wyswing mi ne adı onunla oluşuyor.Tabi bunlar böyle gelişmiş gözüksede çok ufak pc’me kurmuş olduğum serverde belli oluyor geliştirmeliyim.Bir çok hatayı düzelttim.Firefox ie operada aynı düzene getirene kadar canım çıktı.İlk önceleri firefox için ayrı ie için ayrı opera için ayrı bir stil dosyası yaratayım dedim sonra uğraşmaktan vazgeçtim hepsini tek bir dosyada barındırdım.Diğer bir özelliği ise hangi ülkeden kaç ziyaretçi,en çok yorumlayanlar,en popüler konular,en fazla tıklananlar,bloguma bağlantı verenler bunlarıda wordpress sisteminden yararlanarak ekledim tabi en çok uğraştıran bu oldu nedense.Kategori ekleme var uzantısı kategori/kategori-adi şeklinde seosal oluyor.Yapamadığım tek şey java editör için youtube dailymotion gibi videoların eklenmesini sağlayamamamjs kullandım.Smiley var msn smileyi otomatik işaretli olacak kontrol panelini wordpress’e özenerek yaptım.Aynısı kendi hostunuza kurduysanız ve dosya düzenleme alnı neyse benimkinde’de o.Daha sonra 2. bir yazı ile diğer özellikleride ekleyebilirsem onlarıda bahsedeceğim.Birde şey var yazılar Dilimizde bildiğiniz üzere büyük harfle başlar eğer unuturda küçükle başlarsam otomatik ilk harfi büyük oluyor.Tag kısmı ekliyeceğim bununla birlikte yazı içinde geçen bir tag varsa otomatik linklenecek.Tıpkı wordpress gibi.Neyse daha sonra uzun bir yazı daha eklerim.Paylaşacakmıyım? Hayır.Neden? çünkü hata olabilir rezil olmak istemiyorum:).Çünkü bana ait olsun diğerlerinden farklı olayım ve kullananlar bana aittir kısmını silebilir🙂.İşte bir sürü çünkü bundan sonraki ilk eklentim dosya yükleme eklentisi olacak resim mp3 pdf ppt gibi dosyaları wordpressdeki gibi yükleyeceğim.Birde wordpress blogumdak swf playeri alacağım url si bu blogun swf playeri olacak mp3 leri öyle dinleteceğim bu özellikleri saymaz isek yarısından çoğu bitti.Gizliydi açık oldu bu projem.Wordpress değil ama kardeşi gibi olacak🙂.Daha sonra uzunca bir yazı daha yazar yeni özellikleri sayarım.Sayaçda kliyeceğim ağzım sulandı🙂.İşte buda örnek görünümü fakat daracık font olduğundan dolayı böyle gözüküyor aslında yolla butonu textarea nın altında olacak wordpress bu blogun yorum şeysindeki gibi

Script Demo

Yazar: Ali

Adım ali adımı sorabilirsin de özel hayatımdan sanane be insan :)

21 thoughts on “Kendimce Bir Blog Sistemi Yazıyorum

  1. Haydi bakalım hayırlısı olsun. Adı ne olacak sistemin?

  2. abi valla şu anlık TK BLOG olarak hayal ediyorum tabi ileride resmiyete bindiğinde fikir alırım sizlerden şimdilik fikrim 0

  3. woow eger yazılarımızı bloggerdan wp den sisteme gecırme seysıde yazarsan ona geceriz🙂 sabırsızlıkla beklıyorumm

  4. harun kötü bir durum var scripti dağıtmıyacağım sadece bana ait olacak🙂 o eklentiyi düşünmedm daha acemiyim onuda büyüynce😀

  5. o zaman sadece bakmakla yetıncez😀 ama ben yınede sabırsızlıkla beklıyorum nasıl bırsey acaba yalnız scrıpt i paylassan gusel olurdu gelıstırmene herkez yardımcı olabılırdı

  6. Ferruh abininde dediği gibi bana attığı cevap mailinde belli olmuş herkesin kullandığı sistemler çabuk eskiyor en iyisi kimsesiz olması😀

  7. valla merak bekliyom Ali. Aferim abin gibi olacan sende🙂 Kolay Gelsin😉

  8. bari demo seysi olsa fazla oldum galıba😀

  9. fakat ipucu yok ama görünümü göstertiyim azıcıkın🙂 şu an gördüğünüz örnek resmi daracaık fonta yaptığımdan dolayı kötü

    bu gibi olcak yolla butonu altta olacak daha zaten bir hosta felan atmadım atınca http://www.site.com gibi bir sitede yabancı ingilizce güvenlik php asp üzerine makaleler c üzerien makaleler yazacağım kimsenin bu siteden haberi olmacayacak😀 Türkiyeden tabi olmayacak

  10. ali eger uygun görürsen alt yapı spönspörun olmak isterim🙂 bence bi düşünmelisin

  11. ehehe yük olmak istemem🙂 spösörsüz olayım daha iyi😀 var ama spnsor dayım 400 lira ayırıyor her ay bana😀

  12. ama siteyi vermiyeceğim için sponsor gizli olacak😀

  13. öle olsun hadi😀

  14. tebrik ediyorum şimdiden. çok heycanlandım yani süper bir şey bu bir blogcunun blog sistemi yazması.
    senin adına çok sevindim başarılar …

  15. Teşekkürler abi okulum sağolsun bana ve projeme ilgisini gösterdi özellikle hocam blog ne demek öğrendi desteğini verdi bilgisayar ve programcı hocam😀

  16. çok güzel. ah bizim melekette de böyle bir okul olsaydı keşke . ama geçti bizden yakında 2 yıllık okumacam bilgisayar programcılığı (bu 4 yıl geötikten sonra🙂 )

    tekrar başlarılar …

  17. meslek liselerinin faydası bir bakıma abi😀 hiç sevmemiştim ilklerde şimdi iyiki var diyom🙂

  18. Hadi bakalım… (ben yine eleştirecek yerini bulurum amma neyse):D

  19. daha olmadı valla eleştiremiyecen🙂 olsa eleştirebilirisin ama göstermicem😀

  20. Hayırlısı Demekten ßaŞka ßirşey ßırakmamışsınız ki =)

  21. Hayırlısı olsun kardeşim en azından Türk bir vatadaşımız yazmış diyebileceğiz..

Bir Cevap Yazın

