Turklerklani Blog

Laptoplu Blogcu

Nahnu.org İframe Virüsü Yemiş :(

14 Yorum


Nahnu.org‘a girdiğimde ilk önce sitenin bazı dosyalarının bozuk olduğunu gördüm sonra sitedeki index sayfasındamı ne Google Chrome bir yönlendirme buldu q46.ru adlı bir adrese yönlendiriyordu siteyi.O siteyede girince aynı güvensiz site hatasını verdi.Acaba hosttan bir problem mi var yoksa bende mi bir problem var.Nahnu.org sayfasıan yazı okumak için giremiyorum.direkt virüslü sayfa uyarısı veriyor.İlgili ss-Ekran kaydı aşağıdadır.Bende bir sorun var ise ne yapacağımı birileri söylesin 😥 1 saat içinde değişmez herhalde birşeyler 🙂 görünen şeklin resmi aşağıdaki linkte;

http://img233.imageshack.us/img233/1171/nahnu.png

Kaynak kodda ise ;

Parse error: syntax error, unexpected ‘<‘ in /home/.excess/nahnu/nahnu.org/wp-includes/default-widgets.php on line 1034

kaynak kodda ise-2 :

http://q46.ru:8080/index.php

Bu site linki var tüm indexi kaplayacak bir iframeye alınmış durumda idi umarım aklıma gelen kötü şey olmamıştır.

Yazar: Ali

Adım ali adımı sorabilirsin de özel hayatımdan sanane be insan :)

14 thoughts on “Nahnu.org İframe Virüsü Yemiş :(

  1. Son zamanlarda birkaç kişinin başına gelen bir şey. Her an senin benim sitelerimizde de olabilir.
    Bir arkadaş sadece tema değiştirmekle kurtulduğunu söyledi. Belki ya bir site aksesuarının scriptinden sonradan sahtekarlık yapıldı ya da bir wp eklentisinde… Yani her sayacı her eklentiyi kullanmamakta yarar var dikkat etmeli..
    tabi bilgisayara giren bir virüs ile de olabilir veya sunucudaki güvenlik eksikliklierniden katnaklanabilir. bu son ihtimal en sağlam hosting sağlayıcıları ile çalışmayı gerektiriyor.

    • Ali abi sanırım 2.si bilgisayarındaki virüsten kaynaklanabilir tabi eklenti ve script olayındaki sahtekarlıkta ihtimal konusunda bayağı bir yüksek sahte wp dağıtım sitesi açanlar var bunuda yaparlar bilgileri çalarlar ama belki bilgisayarındaki ftp programının şifrelerini aldılar ise ondan dolayıda olabilir benim temennim kimsenin başına gelmesin 😦 dediğin gibi abi sen veya ben birilerinin emekleri gidiyor.Düzgün insanların başına gelince haliyle üzülüyorumda 😦

  2. Eğer mesele bilgisayara virüs girmesi ise çözümü kolay:
    yeni edindiğim bilgilere göre, windows xp veya vista zımbırtılarını terk edip Linux veya Pardus filan ile bilgisayarı yeniden kurmak.. Bunlar tam güvenli olup anvirüs programlarını bile gerektirmiyormuş.
    Bir yıdır ben Pardus düşünüyorum hâlâ geçemedim. 🙂

    • Ubuntuda çok güzelde ubuntuyu windowsta windows üzerine yazılan programlar ilede kurabiliyoruz ancak ben Pardus’u hala kurmayı öğrenemedim şimdi Ubuntu kuruyorum ve bu benim internete bloglar için bağlandığım bilgisayarım özelliklerini yükseltmek gibi niyetim olmadı 512 mb ram ve 128 mb ekran kartı yetiyordu internet için şimdi yeni araçlar almam gerekecek galiba sistem önerilerin nelerdir abi 😀 Linux bu bilgisayarıma daha öncede kurmuştum hakikaten çok hızlı ve güvenli baya bir hızlı diyebiliriz 😀 kullanınca fark ediliyor pardusu bir türlü anlayamadım öğrenebilirsem tabikide pardus kurarım benimde stajımı yaptığım yer orası 😀 belki oradakiler öğretirler 😀 ama linuxunda şöyle birşeyi var bir yerde hata olsa site 1 hafta kapalı kalsa ve güncellemeler olmasa sorun oluşuyor yinede windowsu silmemek en iyisidir bi Apple Macbook alıp Pardus kurmak almayıda düşünüyorumda bu bilgisayarıda seviyorum tek 1 virüs kazası bile geçirmedi hiç virüs inmedi 😀

  3. Ben bu meselelerden hiç anlamam. madem senin bilgisayarın virüs yemiyor demek ki temiz kullanıyorsun o halde endişeye gerek yok. biraz daha dikkatli olursan bir şey olmaz herhalde. Benim bilgisayar virüs kapıyor mu bilmiyorum siteme şimdiye kadar bir şey olmadı. herhalde her türlü sitelere girenler msn ile olur olmaz herkesle görüşüp gönderdikleri dosyaları açanlara virüs bulaşıyordur. bende msn messenger bile yok zaten hotmail hesabım da yok. Pardus da zor diyorsun galiba benim için de en iyisi xp ile devam etmek olacak. 🙂

    • Kalite bakımından iyi korunan bilgisayar daha kalitelidir. Linux bilgisayarlarında açıkları illaki olacaktır ama xpnin basit hatalarından farklı açıklardır.

      Bende msn var ben msnden gönderilen linke tıklamam dosya kabul etmem 🙂 Bu bilgisayarıma hiç birşeyde indirmedim hani bi ubuntu oldu bi windowslive writer onun harici mp3ler var orjinal aldım yani paylaşılmıyorlar internetten indirsem site güvensiz olsada mp3ler daima güvenlidir mp3lere virüs yerleştirelmiyor diye biliyorum bakalım neler göreceğiz wordpress demi açık var yoksa kullanıcıdamı ama kullanıcı ihtimali çok yüksektir :D.Xp her zamanki gibi emektardır 😀 vista kullanmam hiç 😀 indirmeyi bile denemedim ama windows7 satın almayı düşünüyorumda fiyatları el yakıyor babam ya da annem vali değil 😀 parayı buluyoruz evet alacak param oluyorda o kadar parayıda bir sisteme veremem hazırı varken 😀

  4. Kendi alan adını edinip wordpress altyapısı ile site kurmak galiba şimdilerde gözden düşmeye başladı. Eskiden ufak tefek “blogger bu konuda daha iyi” deniyordu. şimdi wp2i terk edenler var. detayları bilmiyorum ama galiba sadece alan adı için para ödüyorsun hosting blogger tarafından bedava.. hem çok güvenli. eğer böyle ise müthiş bir şey. biraz araştırıp kesin bilgi edinmek lazım.

    • Artık wpden bloggere geçiş imkanıda mümkün tabi biraz zahmetli iş temasıyla cartuyla curtuyla uğraşırım beni yormaz zoru severim derseniz geçersiniz ama söyleyeyim Ali abi benim burada 239 civarı yazının db boyutu 1.75mb blogger için çeviri yapan site ise 1mb sınır koyuyor bunu programlar ile küçültebiliyorsun.Buradaki eklentilerin bazı benzerleri bloggerdede var benim blogger bloglarıma hiç bir zaman spam yorum gelmedi :D.Yine buradaki wpyi kullanmayı planlıyorum bloggere aktardığım blogu ise başka işler için düşünüyorum 😀 bloggerde sadece domain için ücret gerekiyor kriz dönemini göz önünde bulunduralım şimdi;

      hosting,domain,internet ev su kira telefon yol yiyecek giyecek içecek felan doğalgaz krizde ya da kömür bunlarıda göz önünde bulundurursak hostingi iptal edip bloggere geçmek avantajlı olabilir ama tabikide bloggerin zor olan kısmı widget eklentileri şu bakıma zor bloguna uygun her türlü sevebileceğin bir widgeti yok belirli sayıda widgetler mevcut oda sinir bozudu :).Ama bir çok özelliğide uygulamam mümkün blogger bloglarında kullanılan .js işi çok süper görünüme yer veriyor 😀 temayı istediğin gibi modifiye edebilirsin wordpresste daha zor geliyor tema modifikasyonu 🙂

      Velhasıl-ı, blogger bu işlerde 1 numara ama wordpress hala kullanımda bloggerin yaptığı yenilikler en fazla 1 yıl çinde etkisini gösterecektir diye düşünüyorum.

  5. Haklısın. hem hosting masrafına para ödeyeceğim yerde birkaç farklı adlan adı bile alabilirim. biraz düşüneyim bakalım.

  6. Hemen karar verme zaten abi düşün bu blog ve dosyaları için bir emeğin var bir bu kadar emeği bloggerde harcayacaksın seo felan gerçi şöyle bir durum var benim amacım 1.000.000 ziyaretçi çekmek değil 1 tane takipçi bulmak buda blogumu okuyan listesine ekleyen sizlerde var.Olay bu yani sendede seo derdi felan yoktur bence abim her blogcu yazısı okunsun ister biraz seoda olmazsa olmazdır ancak öylede kendimizi zorlamaz isek blogger tavsiyemdir 😀 wordpress’in kitabını yazmış arkadaşlarada bir sor derim abi 😀 hostinge yıllık 1.000 TL gittiğini sayalım 7-8 TL den giden alan adlarınıda düşünelim baya karlı iş blogger 😛 ama wpnin eklentileri çok sempatik yapıyor wp’i 😀 ama 1.000 tlde gidiyor diye düsünürsek bi sokak cocuguna ekmek arası yaptırıp almak daha iyidir 😉

  7. wp eklentileriyle pek fazla işim yok. yani olmasa da olur. bir de hız önemli.. her şeyi araştırmam lazım. hosting benim site için yıllık 60 dolar galiba. bir de kdv var. reklamlar fazlasıyla karşılıyor ama bedava sirke baldan tatlıdır. 🙂

  8. Yinede 60 doların TL’ye çevirisi ne kadar eder bilmiyorum 100 lira civarı edermi hiç araştırmadım fazla para yinede.Bu arada bedava sirke acıda olabilir 😉 rahatsız eder karın ağrısı çekersin abi 😀

  9. Güzel bir anlatım olmuş. Teşekkürler.

Bir Yanıt Bırakın

